Új online-biztonsági kampányba kezdett az új-zélandi kormány. A reklámok humorral próbálják felhívni a figyelmet súlyos kérdésekre.
Mit szólna, ha egy reggel két meztelen pornósztár kopogna az ajtaján, akik azt mondják, a kamasz fiával szeretnének beszélni, mert tudják, hogy a srác épp most nézte meg az egyik videójukat az interneten, és szeretnék neki elmagyarázni, hogy a valóságban nem úgy működnek a dolgok, ahogy az interneten?
Valószínűleg jobban megdöbbenne, mint az az asszony, aki az új-zélandi kormány egyik új, online-biztonságot propagáló reklámjában szerepel.
A meztelen pár (valójában nem pornósok, hanem színészek) azt magyarázzák, hogy a videóik felnőtteknek készülnek, de gyerekek is nézik őket, ami azért baj, mert ők túl fiatalok ahhoz, hogy megértsék a különbséget a szexfilmek és a valóság között, ezért aztán a pornó mintájára próbálják később kialakítani a szexuális kapcsolataikat.
Egy másik videóban egy kislány kopog egy házba, majd az ajtót nyitó férfinek elmagyarázza, hogyan bántja és alázza meg őt a férfi kislánya a közösségi portálokon. Egy harmadik videóban egy kislány kiborul, mert a nyuszis rajzfilmjéről, véletlenül egy nyúlvadászatot bemutató videóra navigál a YouTube-on. A negyedikben pedig egy negyvenes férfi keresi a tizenéves kislányt, aki azt hiszi róla, hogy egy tizenhárom éves srác.
A kampánnyal az új-zélandi kormány a gyerekeikre az interneten leselkedő veszélyekre hívja fel a szülők figyelmét –írja a Guardian című brit lap.